CASE
Q-VIO Branding
Helsinki

He ymmärsivät meitä ja pystyivät tarjoamaan toimivan ratkaisun

”Valoisat ja silmää miellyttävät tilat löytyivätkin sitten heidän toimestaan nopeasti ja vastasivat kaikilta osin toiveitamme.

Eira Hovi
toimitusjohtaja

Q-Vio Branding samples

Q-VIO Branding Oy tarjoaa asiakkailleen heidän brändiänsä tukevia markkinointituotteita ja yritysvaatemallistoja. Yksilöllisesti suunnitellut laadukkaat tuoteratkaisut ovat olennainen osa toimivaa markkinointia, jolla on tarkoitus kasvattaa brändin näkyvyyttä ja viedä haluttua viestiä valitulle kohderyhmälle.

Lähtökohtana on aina asiakkaamme päämäärä, mitä tavoitellaan, mitä halutaan viestiä ja kenelle. Jokainen projekti on omanlaisensa: kyse voi olla vaikkapa sidosryhmäviestinnästä tai näyttävän myymäläkampanjan toteutuksesta. Tehtävänä on löytää asiakkaalle ratkaisu, jolla asetetun tavoitteen voisi parhaiten saavuttaa – ja tässä edesauttaa vahva ymmärrys asiakkaan tavoitteista, brändistä ja kohderyhmistä.

Toiveet täyttävien tilojen löytäminen tuntui mahdottomalta yhtälöltä

Yrityksemme sijaitsi ennen Vallilassa 250 m² mukavissa ja näyttävissä tiloissa, mutta kymmenessä vuodessa seinät alkoivat tulla konkreettisesti vastaan. Tavoitteemme on, että tavarat toimitetaan valmistajilta suoraan asiakkaillemme, mutta verkkokaupan myynnin lisääntyessä myös oman varastotilan tarve kasvoi. Tilannetta hankaloitti myös lastauslaiturin puuttuminen varastotiloissa.  Tämän lisäksi toimisto ja varasto sijaitsivat eri kerroksissa, joka tarkoitti edestakaisin ramppaamista.

Toiveena oli löytää tuplasti lisää neliöitä, yhdistetty toimisto- ja lastauslaiturilla varustettu varasto yhdessä tasossa, ja lisäksi sijainti Helsingin itäpuolelta, missä suurin osa henkilökunnastakin asuu. Toimialamme elää ja hengittää brändejä, joten esteettisyyden huomioiminen on olennainen osa arkeamme suunnitellessamme tuotteita ja palveluita asiakkaillemme. Sama koskee myös työskentelytiloja, niiden pitää olla sellaiset, että ne innoittavat meitä suunnittelutyössä pystyäksemme vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin.

Lähdimme toivelistan kanssa liikkeelle ja nopeasti selvisi, että toiveet täyttävien tilojen löytäminen ei olisi helppo tehtävä. Kävimmekin parin välittäjän kanssa katsomassa muutamaa kohdetta, mutta ne eivät vastanneet toiveitamme, kertoo toimitusjohtaja Eira Hovi.

ScanReal ymmärsi myös estetiikan päälle

Meille suositeltiin ScanRealia ja he ymmärsivät neliö- ja kerrostoiveiden lisäksi myös nämä meidän emotionaaliset tarpeemme kartoittaessaan meille soveltuvia vapaita tiloja. Herttoniemessä Sorvaajankadulla sijaitsevat valoisat ja silmää miellyttävät tilat löytyivätkin sitten heidän toimestaan nopeasti ja vastasivat kaikilta osin toiveitamme.

Eira Hovi

Avarissa tiloissa viihdytään ja näyttelytiloissa tuotteet pääsevät oikeuksiinsa ja kaiken lisäksi samassa tasossa sijaitseva varasto on vain oven avauksen päässä. Kirsikkana kakun päällä ja inspiroinnin lähteenä naapurissa sijaitsee Marimekko-talo ja sen yhteydessä toimiva outlet-myymälä ja laadukas Maritori-lounasravintola.  Tilat ovat siinäkin mielessä optimaaliset, sillä ne mahdollistavat myös tarvittaessa laajentumisen samassa kiinteistössä, kuittaa Eira Hovi. 

CASE Q-VIO Branding, Helsinki

HAASTE
Löytää yhdessä tasossa olevat toimisto- ja varastotila Helsingin itäpuolelta, jotka inspiroivat suunnittelijoita.

RATKAISU
Valoisat tilat Herttoniemessä osoitteessa Sorvaajankatu 11 a.

TILAN KOKO
Toimisto 250 m² + varasto 200 m²

TILATYYPPI
Toimisto/varasto