CASE
Q-VIO Branding
Helsinki

De förstod oss och kunde erbjuda en fungerande lösning

”De ljusa utrymmena glädjande för ögat hittades sedan snabbt av dem och de uppfyllde fullt ut våra önskemål.

Eira Hovi
VD

Q-Vio Branding samples

Q-VIO Branding Oy erbjuder sina kunder marknadsföringsprodukter och företagskläder som stöder deras varumärke. Individuellt utformade högkvalitativa produktlösningar är en integrerad del av effektiv marknadsföring, som syftar till att öka varumärkets synlighet och leverera önskat budskap till en vald målgrupp.

Utgångspunkten är alltid kundens mål, vad som eftersträvas, vad de vill kommunicera och till vem. Varje projekt är unikt: det kan till exempel vara intressentkommunikation eller genomförandet av en spektakulär butikskampanj. Uppgiften är att hitta en lösning för kunden som bäst skulle uppnå det uppsatta målet – och detta underlättas av en stark förståelse för kundens mål, varumärke och målgrupper.

Att hitta de utrymmen som uppfyllde önskemålen verkade som en omöjlig ekvation

Vårt företag låg tidigare i Vallgård i 250 m² bekväma och spektakulära lokaler, men på tio år började väggarna komma emot helt konkret. Vårt mål är att få varor levererade direkt från tillverkare till våra kunder, men i takt med att e-handelsförsäljningen ökade så ökade kraven på vårt egna lagerutrymme. Situationen komplicerades också av avsaknaden av en lastbrygga i samband med lagret. Utöver detta låg kontoret och lagret på olika våningar, vilket innebar en massa spring fram och tillbaka.

Önskan var att hitta dubbelt så många kvadratmeter, ett kombinerat lager med ett kontor och en lastbrygga på en plan, i östra Helsingfors, där de flesta medarbetare också bor. Vår bransch lever och andas varumärken, så att ta hänsyn till estetik är en integrerad del av vårt dagliga liv när vi designar produkter och tjänster för våra kunder. Detsamma gäller arbetsutrymmen, de måste vara sådana att de inspirerar oss i designarbete för att kunna tillgodose våra kunders behov.

Vi gav oss iväg med en önskelista och det blev snabbt klart att det inte skulle vara lätt att hitta utrymmen som skulle uppfylla våra önskemål. Vi träffade ett par mäklare för att se några lokaler, men de uppfyllde inte våra förväntningar, säger vd Eira Hovi.

ScanReal förstod sig också på estetiken

ScanReal rekommenderades för oss och de förstod förutom önskemålen gällande storlek och våning också våra känslomässiga behov när de kartlade de lediga utrymmen som passar oss. De ljusa och iögonfallande utrymmena på Svarvaregatan i Hertonäs hittades sedan snabbt av dem och utrymmena uppfyllde helt våra önskemål.

Eira Hovi

De rymliga utrymmena känns bekväma och i utställningslokalen kommer produkterna till sin rätt och dessutom är lagret på samma nivå bara en dörr från kontoret. Som grädde på moset och en inspirationskälla ligger Marimekko och deras outletbutik och den högkvalitativa lunchrestaurangen Maritori som granne. Utrymmena är också optimala i den meningen att de också möjliggör expansion i samma fastighet om det behövs, kvitterar Eira Hovi. 

CASE Q-VIO Branding, Helsinki

UTMANING
Att hitta kontors- och lagerutrymmen på en nivå i östra Helsingfors som inspirerar designers.

LÖSNING
Ljusa lokaler i Hertonäs på Svarvaregatan 11 a.

LOKALENS STORLEK
Kontor 250 m² + lager 200 m²

LOKALENS TYP
Kontor / showroom / lager